Kau Permata HatiKu....

Kau Permata HatiKu....

Rakan-rakan Tersayang...

Wednesday, 20 February 2013

sup tulang versi aku

Kali ni Yah nk citer pasal sup tulang..
Cuti baru2 ni kebetulan balik umah mak..
Abang ngah plak wat balik tulang dan daging...
ape lagi.. menu kiter hari ni sup ler.. katenyer......
Cara senang wat sup dan sedap ni versi Yah... huhuuhu

Rebus tulang dan isi tu dalam tempoh 2 jam.. nak kasi lembut skit..

di dalam kuali plak, goreng pekakas2 buat sup...

bila dah 2 jam rebus, masuk kan jer pekakas dalam sup tu..

pastu... siap laaa.... hias2 skit dengan daun bawang dan bawang goreng..

simple dan senang kan buat sup.. hehehe.... sedap sangat layan sup tulang ni..
nak2 plak hari tu hujan jer... memang best ar..
Selamat mencuba...


6 comments:

  1. fuhhhhhh terliur tgk sup tulang ni...bak sikit boleh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak yer.... nnt dtg umah yer... eheheh

      Delete
  2. saya suka sup ayam..tapi letak tulang ayam la...hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sup ayam pon best gak.. feberet anak2 tu

      Delete
  3. anak2 ke bapak2..hehehe..satu soalan.

    APAKAH PERKAKAS2 SUP TU?

    ReplyDelete

Terima kasih lah yer coz sudi komen blog Yah ni... Muahhh....