Kau Permata HatiKu....

Kau Permata HatiKu....

Rakan-rakan Tersayang...

Tuesday, 23 April 2013

East Coast Buffet Steamboat Kuantan


Jom tgk2 gambar Yah n family mkn steamboat... HUisshhh... sedap sungguh...
KIter bebas pilih makanan yang kiter nak dan makan samapai kenyang..
Harga dia korang leh tgk gmbar atas tu... Harga ikut body..


Si debab ni pon bawak jugak..

Tgh tggu steamboat masak kiter klip2 dlu...


Kalau dtg sini tak sah la kalu tak makan aiskrim.. makan byk2 smpai puas hati..

suka sgt abg tu... air tin kat sni mhl skit, dia tak masuk dlm pakej bodi tu.. air dorang bagi just tea cina tu jer...

kakak dgn aiskrim nyer...

kejap lagi penuh la meja ni

tgh masak.. anak2 nak makan maggie katernyer...

sabar menanti steamboat masak..


Ade dua jenis kuah, sup dan tomyam... boleh rasa kedua2 dan bezakan keenakannya..

Keadaan meja yang bersepah... hahaha... syok giler makan nie...

Mls nk citer byk kali ni, korang leh tgk2 gambar... Byk makanan kat sini.. boleh pilih ape jer yg kiter nak makan.. Nanti ade mase nk g lagi makan ni.. memang best...




Monday, 15 April 2013

SEMAK LOKASI MENGUNDI UNTUK PRU13 SECARA ONLINE


Sedikit info untuk rakan2 blogger... Yah pon semak jugak...
Beberapa hari lepas, ia telah diumumkan berkenaan tarikh untuk pilihanraya di Malaysia, yang mana jatuhnya pada 5 Mei 2013 kelak. Dalam persediaan untuknya, salah satu perkara yang boleh anda ketahui dan menyusun perancangan anda bermula hari ini adalah dengan mengetahui lokasi dan pusat mengundi anda.
PRU
Untuk memudahkan pengguna, pihak Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia telah menyediakan sebuah halaman khas, membolehkan pengguna untuk mengetahui dimanakah pusat mengundi seseorang itu.
Bagi menyemak sendiri, anda hanya perlu ke halaman khas di web rasmi SPR, dan kemudiannya memasukkan nombor kad pengenalan anda. Pengguna akan dipaparkan dengan pusta mengundi mereka melaluinya, sekaligus memudahkan anda mengetahui dimanakah anda akan mengundi pada hari pilihan raya kelak
Yah dapat Info kat : SINI
Jom semak / klik  : Semak Pru13

Monday, 1 April 2013

KENAPA GADIS MELAYU SERING MENJADI MANGSA RASUK!


KENAPA JIN SANGAT GEMAR MERASUK GADIS MELAYU | Kes ini berlaku di ruang pelajar perempuan membasuh kain di sebuah Asrama Puteri. Kebanyakan yang dirasuk adalah pelajar Melayu dan tidak pernah berlaku kepada pelajar Cina dan India.
Di mana salahnya…
Kita ikuti percakapan antara seorang bomoh dengan jin… Kenapa dia suka merasuk pelajar Melayu saja?
Suatu hari seorang ketua bomoh yang begitu berani hendak berjumpa dengan sekumpulan jin-jin yang berlegar-legar di asrama yang merasuk pelajar-pelajar.
 
gambar sumber gugel
Ketika sampai, dia pun membaca mantera. Dia memanggil ketua jin. Lalu ketua jin pun datang dengan menunjukkan wajah yang begitu hodoh dan jijik.Hinggakan ketua bomoh yang berpengalaman pun nak hampir pengsan melihat wajah brutalnya itu.
Tapi ketua bomoh itu menguatkan semangatnya. Lalu ketua bomoh itu bertanya dengan suara yang nyaring dan kuat, menampakkan semangat yang tidak kendur walaupun jin itu menampakkan wajah yang amat mengerikan.
“Mengapa kau rasuk pelajar sekolah ini hah?
Jawab!!!
Kenapa Gadis Melayu yang menjadi sasaran kau wahai setan yang di rejam..?”
Dengan menarik nafas yang panjang ketua jin pun menjawab..
“Siapa bilang  Gadis Melayu tak menawan.. Tak menarik hati, tiada memikat”
“Kalaulah memang, tak mungkin aku tertarik… Kalaulah sungguh, tak mungkin aku merasuk,”
“Aduhai……. Kekekekkkkeeee”

hikhik... jom share.. Yah  pon terkena jugakk.. Ahak..
Sumber SINI

Tuesday, 26 March 2013

5th Anniversary Mini GA by Mimi Azira





Jom Join 
Klik SINI kalu nak join
Tak pon tekan jer banner di atas yerk...


SYARAT-SYARAT NYER MUDAH JER...:


1. Terbuka kepada blogger yang duduk menetap di MALAYSIA aje ye...
2. Tempek header saya kat entry korang ye..
3. Tinggalkan link url entry korang kat kotak komen nih.
4. Tarikh tutup : 31 Mac 2013 (Tamat pukul 11.30 malam)


hadiah nyer pon syok jugak:


Tempat pertama : Cardigan labuh + Sehelai Tudung 
Tempat kedua : Sehelai tudung + Kerongsang
Tempat ketiga : Inner neck + Kerongsang

3 pemenang saguhati

Kerongsang x 3 orang pemenang

Monday, 4 March 2013

"Simple Segmen #2 | Teka Harga Barang"


Macam best kan main teka-teka gini...
jom try nak... YAH DAH..... Korang bila lagi...
minat??? leh klik jer banner....


Agak2nyer bpe ekk??? hentam jer lah... suka2 jer masuk kan.. hahaa...

Ikan Siakap Tiga Rasa

Semalam terlebih rajin skit... Puas seharian memikir nk masak apa...
Lastly g kedai ni jer yang Yah beli...
Hahah... Ikan siakap dan perkakas untuk buat Siakap Tiga Rasa...
Yah buat simple jer.. ckup la untuk seisi rumah leh makan...


Resepi :
Ikan siakap - 1 ekor
Lumur kunyit dan garam skit pastu goreng garing2...

Bahan tumis :
Bawang merah 
Bawang putih
Halia
(kisar/tumbuk semua bahan di atas)


Untuk SOS : 
2 sudu - Minyak masak
1 sudu - Cili kisar
2 sudu - Sos Cili Life 
1 sudu - Sos Thai
1 sudu - Sos Tiram

Bahan Hiasan:
1 biji Bawang Merah besar
1 biji Lada merah ( potong ikut kreativiti anda)
1 biji Lada Hijau ( potong ikut kreativiti anda)
Timun ( di potong kecil dadu)
Tomato ( di potong kecil dadu)
(boleh juga di ganti dengan nenas)
-Yah x de nenas kat umah so tomato pon jadilah...

Cara-cara masak :
Panas minyak dalam kuali, masukkan bahan di kisar dan cili kisar..
Tumis sehingga kekuningan..
Masukkan semua bahan-bahan sos tadi...
tumis lama skit bagi naik bau skit... heheheh..
Pastu masukkan bahan hiasan yang telah kite potong2 tadi..
Masukkan perasa.. Tara.. siap... senang kan.. hehehe...

Selamat mencuba... :)






Ultraman di Megamall...

 Hai... Entry kali nih pasal Ultraman Mebius...
Hujung minggu Yah kali ni g Mall plak..
G jalan2 sambil shoping2 skit..
Tgh2 shoping tu, si Aiman ni terdgr bunyi lagu ultraman Mebius..
"mama, lagu ultraman mebius"
Ingat plak dier lagu ultraman tu.. mcm2 budak nie..
Masa jejalan di lobi nampak la ultraman sedang membuat aksi di atas pentas..
siap ade sesi fotografi lagi..
so ape lagi, ambil kesempatan tu utk amik gmbr dgn ultraman..
tp bukan free yer, kena bayar RM 15 utk sekeping gambar tu..
Aiman punya pasal x pe lah... buat kenangan kan...
Tengah2 beratur tu si Aiman leh menangis plak takut tgk ultraman tu..
Adeh.. duit dah bayar... abahnyer ckp kakak ngan mama jer lah amik gambar...
dengan muka x tahu malu nyer Yah la kena amik gambar tuh.. Sabor jer lah...
Tgk gambar tu... Yah plak yg lebey2 kan... teruja gak... hahaha...

Rambut kakak tu baru jer ikat sebab nak amik gambar punya pasal..
hikhik...

Ultraman sedang melayan peminatnyer...


Bile la ultraman ni nk turun lagi yerk...
Si Aiman dah "ready" katernyerr...... nak amik gambar dgn ultraman... Hehehehe...
Gitulah rutin hujung minggu Yah.. Dok melayan anak2... Sambil jejalan makan angin..



Thursday, 21 February 2013

Gaji Kakitangan awam naik??

Dikejutkan dengan berita gembira dari bos pepagi lagi... sajer jer nak syer ngan awak2 semua...


Kenaikan gaji kakitangan awam 2013 + elaun : Berdasarkan sumber dalaman yang kami baru terima sebentar tadi dari Putrajaya di mana bahang Pilihanraya Umum ke 13 di sana semakin terasa. Bilik-bilik gerakan yang bertempat di Jabatan Pendaftaran Negara contohnya dikatakan telah bersedia. Dalam pada masa yang sama….

Gaji Kakitangan Awam + Elaun Perumahan Naik?

Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak berbesar hati di mana akan bertindak meluluskan kenaikan gaji akkitangan awam 2013 sekitar RM400 dan elaun perumahan dinaikkan kepada (antara RM350-RM450). Dan dijangka kenaikan gaji kakitangan awam + elaun perumahan (ETP) akan diluluskan pada seawal hari Khamis ini atau selewat-lewatnya awal minggu hadapan.

P/S : Nantikan kemaksini berita seterusnya daripada Berita Semasa selepas ini….

PP/S : Dalam pada masa yang sama, (CUEPACS) dilihat akan terus menekan supaya kerajaan mengkaji semula faedah pinjaman perumahan kakitangan awam sebanyak 4 peratus dengan menurunkan ia kepada satu peratus.

Klik untuk : SUMBER sini..

Wednesday, 20 February 2013

sup tulang versi aku

Kali ni Yah nk citer pasal sup tulang..
Cuti baru2 ni kebetulan balik umah mak..
Abang ngah plak wat balik tulang dan daging...
ape lagi.. menu kiter hari ni sup ler.. katenyer......
Cara senang wat sup dan sedap ni versi Yah... huhuuhu

Rebus tulang dan isi tu dalam tempoh 2 jam.. nak kasi lembut skit..

di dalam kuali plak, goreng pekakas2 buat sup...

bila dah 2 jam rebus, masuk kan jer pekakas dalam sup tu..

pastu... siap laaa.... hias2 skit dengan daun bawang dan bawang goreng..

simple dan senang kan buat sup.. hehehe.... sedap sangat layan sup tulang ni..
nak2 plak hari tu hujan jer... memang best ar..
Selamat mencuba...


Wednesday, 13 February 2013

SEGMEN:RAMAIKAN FOLLOWER BLOG 2013 BY NurulFHMT!



Haiii.. Comey kan sayaer... JOm join segmen ya.. 
Klik SINI atau klik jer banner yang cute mute tu..

Klik.. Klik...

Friday, 8 February 2013

Thursday, 7 February 2013

Aswan Azmy Mencari Bloglist March 2013


Jom join sini plak.. mne la tahu kot2 ade rejeki kan...
Sambil menambah bilangan kawan2...  hik hik..
jom klik SINI meh..

Sukan TadikaTiara Bestari

Tadika Tiara Bestari ada buat sukan tahunan , kakak ngan abang masuk semua acara sukan ni..
Seronok tengok bebudak ni bersukan..Macam-macam gelagat boleh kiter tgk..
JOm tengok2 gambar ehhhkk..

Aktiviti dimulakan dengan selawat dan nyayian daripada kanak-kanak
Kakak duk depan sekali..

Acara bawa bola ping pong





Sampai senget2 kepala bawa bola.. punya la takut jatuh...


Aiman plak masuk acara isi air dalam baldi guna cawan


Npe masam jer abang?? sebenarnya dia marah sbb kena paksa main.. ahahhah

redha jer kan.. hehehe

tak turun lagi tangan tu.. 

kakak plak beratur nak main

lari kakak... lari... cepat.... yeaayyyy...

Tahun ni kakak last Tadika. Next Year dah masuk darjah 1... 
Abang plak tahun depan dah 5 tahun.. 
Mama harap anak2 belajar sungguh2 yer... Muaahhhhh....


Tuesday, 5 February 2013

Sandwich Ikan Talang Masin



Entry kali ni kisah makanan lagi..
Yah nk try resepi yang Yah dapat dari Sumber radio THR yang Yah dengar semlm..
Yah ni penggemar ikan masin, so apa sahaja masakan tentang ikan masin ni,
Yah terasa sangat nak mencuba.. Dan hasilnya...Taraaa..

Yah bagi resepi yang simple dan mudah untuk u all faham..

Salad
Bahan Utama :
Ikan masin Talang
Salad
Roti
Minyak
Bawang besar
*Bawang merah, bawang putih dan sedikit halia(tumbuk)
Cili Giling / Cili Boh



Cara-cara :
Basuh ikan masih dan rendam selama 2 jam.. Kemudian carik2 kan ikan tersebut.
Panaskan minyak dan tumis bahan yang ditumbuk tadi sehingga naik bau..
Masukkan Cili Giling dan masak dengan api perlahan
Masukkan bawang besar dan  ikan masin yang di carik tadi..
Masak kering jer nanti senang nk letak kat roti tu..
Ikan tu dah masin kan jadi tak yah isi garam pon tak pe.. just isi aji jer skit..
pastu leh la di hidang macam Yah buat tu.. hehehe... Senang kan..
Best.. anyway selamat mencuba...

Ikan masin Talang

Roti




Help!!!!

Hai all..
Komen keluar lmbt laa.. kepada yang sudi membantu tolong tunjuk ajar mcm mne nk keluarkan komen secepat gambar yang keluar. Keadaan ni menyebabkan pengomen2 kena menunggu masa yang lama untuk "box" komen tu muncul..

Sesapa yang tahu macam mne nk buat tolong bg tahu saya yer.. puas dh godey nih..


tolong yer selesaikan masalah Yah ni... HUwaaa...
Kena tunggu 2-3 minit baru komen tu keluar... Lambat..... :(


Tokek????


Tokek?? Kata orang cicak ni mahal kan..
Kalau jual ni leh jadi kaya raya... tapi tak cayer lah aku..
Cicak ni ade kat umah abg Yah... 
Geli Yah nengok... Tp sifatnyer yang lembut tu membuat hati membuak2 nk pegang dier..
badan dier lembut jer.. tapi geli gak bile dia dah mula merayap..
Ade sepasang.. satu wrna kuning dan satu lagi itam.. yg itam tu tak cantik, tapi still ekor dier gemok macam tu.. ekor dier tu tmpt simpanan makanan dier.. kalau gemok mcm tu maknanya dia kenyang laa..
kalau kurus jer tu maknanya dia laporr.. Makanan dia pulak hanya ulat2 dan cengkerik..

Begini rupa dier... cantik kan.. 

tu la tokey cicak ni.. siap ade umah khas lagi untuk cicak nih...

anak2 sibuk nk tengok cicak.. tp geli nk pegang.. hik hik..

Cicak ni kecik jer lagi, dh besar nanti baru leh jual kot...  Apa-apa pon cicak ni memang comey..
heheheh..

Monday, 4 February 2013

Jejak Keropok Ikan SEAmEQ

Hai... Entry kali ni pasal jejak kopok..
Lama dah Yah cari kopok ni..
Ade tak kawan2 nampak mne ade jual kopok nie..
Dulu Yah selalu order ngan Kak Nealopah...
Tp lately ni payah pulak nk dapat stok kopok nie..
Yah suka kopok ni sebab rasenyer yang best sangat2..
Siap ada sos kopok nyer sekali dalam tu..

Ni la ruper packet dier.

So, kepada kawan2 yang pernah nmpk kat mne ade jual..
bg tahu kat Yah jer..
Wink.. Wink... :)

Wednesday, 30 January 2013

Kelantan Darul Naim

Haii... Entry kali ni pasal jalan lagi lah.. Yah ni kan suka g jejalan nih.. hehehe...
Kali ni g kelantan plak.. Makan angin sambil pergi ke kenduri sepupu di Pasir Mas Kelantan.. 
Satu keluarga Yah pergi kali ni sebab yang kawin tu 2 pasang terus..
Kedua-dua sepupu kawin dalam satu masa... Dan sepupu Yah tu kedua-dua perempuan...
Perghh.. memang meriah giler kenduri kali nih...
Kerana terlalu ramai yang datang kami pon bercadang dok homestay jer lah..
Homestay memang besar, puas hati dok situ... Banglo 4 bilik harga cuma RM 200 semalaman... Orait kan..
Kami stay sana 3 malam.. 
Abang aku dan kakak ipar bergambar depan homestay tu.. Besar kan umah ni..

Ni laa mak Yah.. Same tak ngan Yah?? Comey2 gitu..

Masa kat umah pengantin, tukang sambut barang jer laaa...

Sempat pose kat pelamin.. 

Gambar beramai-ramai.. itu pon tak leh masuk semua... sebab tempat nyer sempit...

Chak.... Kakak ipar aku ni memng suker bergambar... so mesti ajak aku amik gambar...

Menyelit kat bawah pon jadilah.. 

Dalam bilik pengantin pon sempat pose.. besar kan bunga kat belakang tu..

Ni acara malam.. Makan besar kat luar..

Yang open table mlm ni.. Taraaa....... Makan preee lah kiter...

Adik x nk amik gmbar.. nk ngamuk jer.. ngantuk la tu..

My Lovely Family...

Sup Belut.. EEeeeee... Tak makan la aku...

Antara menu2  malam ni..

Sotoong tepung my peveret... 

susunan makanan penuh meja.. Memang kenyang giler malam tu..

Kami berjalan sama-sama sepanjang berada di Kelantan... Boleh kata semua tempat di Kelantan tu la kami pergi... Seronok dapat berjalan satu family... Kali ni semua ada... tak de yang tercicir... Kenangan yang paling best bagi tahun 2012.. Sebab semua family ada... Tahun 2013 kiter g lagi yerk... Heeee