Kau Permata HatiKu....

Kau Permata HatiKu....

Rakan-rakan Tersayang...

Thursday, 21 February 2013

Gaji Kakitangan awam naik??

Dikejutkan dengan berita gembira dari bos pepagi lagi... sajer jer nak syer ngan awak2 semua...


Kenaikan gaji kakitangan awam 2013 + elaun : Berdasarkan sumber dalaman yang kami baru terima sebentar tadi dari Putrajaya di mana bahang Pilihanraya Umum ke 13 di sana semakin terasa. Bilik-bilik gerakan yang bertempat di Jabatan Pendaftaran Negara contohnya dikatakan telah bersedia. Dalam pada masa yang sama….

Gaji Kakitangan Awam + Elaun Perumahan Naik?

Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak berbesar hati di mana akan bertindak meluluskan kenaikan gaji akkitangan awam 2013 sekitar RM400 dan elaun perumahan dinaikkan kepada (antara RM350-RM450). Dan dijangka kenaikan gaji kakitangan awam + elaun perumahan (ETP) akan diluluskan pada seawal hari Khamis ini atau selewat-lewatnya awal minggu hadapan.

P/S : Nantikan kemaksini berita seterusnya daripada Berita Semasa selepas ini….

PP/S : Dalam pada masa yang sama, (CUEPACS) dilihat akan terus menekan supaya kerajaan mengkaji semula faedah pinjaman perumahan kakitangan awam sebanyak 4 peratus dengan menurunkan ia kepada satu peratus.

Klik untuk : SUMBER sini..

Wednesday, 20 February 2013

sup tulang versi aku

Kali ni Yah nk citer pasal sup tulang..
Cuti baru2 ni kebetulan balik umah mak..
Abang ngah plak wat balik tulang dan daging...
ape lagi.. menu kiter hari ni sup ler.. katenyer......
Cara senang wat sup dan sedap ni versi Yah... huhuuhu

Rebus tulang dan isi tu dalam tempoh 2 jam.. nak kasi lembut skit..

di dalam kuali plak, goreng pekakas2 buat sup...

bila dah 2 jam rebus, masuk kan jer pekakas dalam sup tu..

pastu... siap laaa.... hias2 skit dengan daun bawang dan bawang goreng..

simple dan senang kan buat sup.. hehehe.... sedap sangat layan sup tulang ni..
nak2 plak hari tu hujan jer... memang best ar..
Selamat mencuba...


Wednesday, 13 February 2013

SEGMEN:RAMAIKAN FOLLOWER BLOG 2013 BY NurulFHMT!



Haiii.. Comey kan sayaer... JOm join segmen ya.. 
Klik SINI atau klik jer banner yang cute mute tu..

Klik.. Klik...

Friday, 8 February 2013

Thursday, 7 February 2013

Aswan Azmy Mencari Bloglist March 2013


Jom join sini plak.. mne la tahu kot2 ade rejeki kan...
Sambil menambah bilangan kawan2...  hik hik..
jom klik SINI meh..

Sukan TadikaTiara Bestari

Tadika Tiara Bestari ada buat sukan tahunan , kakak ngan abang masuk semua acara sukan ni..
Seronok tengok bebudak ni bersukan..Macam-macam gelagat boleh kiter tgk..
JOm tengok2 gambar ehhhkk..

Aktiviti dimulakan dengan selawat dan nyayian daripada kanak-kanak
Kakak duk depan sekali..

Acara bawa bola ping pong





Sampai senget2 kepala bawa bola.. punya la takut jatuh...


Aiman plak masuk acara isi air dalam baldi guna cawan


Npe masam jer abang?? sebenarnya dia marah sbb kena paksa main.. ahahhah

redha jer kan.. hehehe

tak turun lagi tangan tu.. 

kakak plak beratur nak main

lari kakak... lari... cepat.... yeaayyyy...

Tahun ni kakak last Tadika. Next Year dah masuk darjah 1... 
Abang plak tahun depan dah 5 tahun.. 
Mama harap anak2 belajar sungguh2 yer... Muaahhhhh....


Tuesday, 5 February 2013

Sandwich Ikan Talang Masin



Entry kali ni kisah makanan lagi..
Yah nk try resepi yang Yah dapat dari Sumber radio THR yang Yah dengar semlm..
Yah ni penggemar ikan masin, so apa sahaja masakan tentang ikan masin ni,
Yah terasa sangat nak mencuba.. Dan hasilnya...Taraaa..

Yah bagi resepi yang simple dan mudah untuk u all faham..

Salad
Bahan Utama :
Ikan masin Talang
Salad
Roti
Minyak
Bawang besar
*Bawang merah, bawang putih dan sedikit halia(tumbuk)
Cili Giling / Cili Boh



Cara-cara :
Basuh ikan masih dan rendam selama 2 jam.. Kemudian carik2 kan ikan tersebut.
Panaskan minyak dan tumis bahan yang ditumbuk tadi sehingga naik bau..
Masukkan Cili Giling dan masak dengan api perlahan
Masukkan bawang besar dan  ikan masin yang di carik tadi..
Masak kering jer nanti senang nk letak kat roti tu..
Ikan tu dah masin kan jadi tak yah isi garam pon tak pe.. just isi aji jer skit..
pastu leh la di hidang macam Yah buat tu.. hehehe... Senang kan..
Best.. anyway selamat mencuba...

Ikan masin Talang

Roti




Help!!!!

Hai all..
Komen keluar lmbt laa.. kepada yang sudi membantu tolong tunjuk ajar mcm mne nk keluarkan komen secepat gambar yang keluar. Keadaan ni menyebabkan pengomen2 kena menunggu masa yang lama untuk "box" komen tu muncul..

Sesapa yang tahu macam mne nk buat tolong bg tahu saya yer.. puas dh godey nih..


tolong yer selesaikan masalah Yah ni... HUwaaa...
Kena tunggu 2-3 minit baru komen tu keluar... Lambat..... :(


Tokek????


Tokek?? Kata orang cicak ni mahal kan..
Kalau jual ni leh jadi kaya raya... tapi tak cayer lah aku..
Cicak ni ade kat umah abg Yah... 
Geli Yah nengok... Tp sifatnyer yang lembut tu membuat hati membuak2 nk pegang dier..
badan dier lembut jer.. tapi geli gak bile dia dah mula merayap..
Ade sepasang.. satu wrna kuning dan satu lagi itam.. yg itam tu tak cantik, tapi still ekor dier gemok macam tu.. ekor dier tu tmpt simpanan makanan dier.. kalau gemok mcm tu maknanya dia kenyang laa..
kalau kurus jer tu maknanya dia laporr.. Makanan dia pulak hanya ulat2 dan cengkerik..

Begini rupa dier... cantik kan.. 

tu la tokey cicak ni.. siap ade umah khas lagi untuk cicak nih...

anak2 sibuk nk tengok cicak.. tp geli nk pegang.. hik hik..

Cicak ni kecik jer lagi, dh besar nanti baru leh jual kot...  Apa-apa pon cicak ni memang comey..
heheheh..

Monday, 4 February 2013

Jejak Keropok Ikan SEAmEQ

Hai... Entry kali ni pasal jejak kopok..
Lama dah Yah cari kopok ni..
Ade tak kawan2 nampak mne ade jual kopok nie..
Dulu Yah selalu order ngan Kak Nealopah...
Tp lately ni payah pulak nk dapat stok kopok nie..
Yah suka kopok ni sebab rasenyer yang best sangat2..
Siap ada sos kopok nyer sekali dalam tu..

Ni la ruper packet dier.

So, kepada kawan2 yang pernah nmpk kat mne ade jual..
bg tahu kat Yah jer..
Wink.. Wink... :)